Z nowym rokiem szkolnym kontynuujemy realizację projektu „Spółdzielnie uczniowskie – młodzi na start”

Agencja Rozwoju i Promocji Spółdzielczości Związku Lustracyjnego Spółdzielni Pracy po wakacyjnej przerwie wróciła do tarnowskich szkół, gdzie kontynuuje rozpoczętą przed wakacjami realizację projektu „Spółdzielnie uczniowskie – młodzi na start” na zlecenie Urzędu Miasta Tarnowa.

W ramach dotychczasowej jego realizacji w czterech tarnowskich szkołach zorganizowano spotkania informacyjne promujące przedsiębiorczość i spółdzielczą formę gospodarowania, warsztaty z przedsiębiorczości przeznaczone dla potencjalnych członków spółdzielni uczniowskich oraz kurs dla potencjalnych opiekunów spółdzielni uczniowskiej.

Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego ogłoszono nabór uzupełniający dla szkół planujących założenie spółdzielni uczniowskiej. W odpowiedzi na zaproszenie do wzięcia udziału w projekcie, chęć wsparcia w budowaniu postaw przedsiębiorczych wśród swoich uczniów wyraził Zespół Szkół Ekonomiczno- Ogrodniczych w Tarnowie.

Ponadto, dla młodzieży pierwszych klas w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 zorganizowano dodatkowo spotkania informacyjne, aby zachęcić nowych uczniów do zainteresowania się spółdzielczością uczniowską. W spotkaniu wzięło udział 40 uczniów pierwszych klas liceum wraz z opiekunami. Anna Bulka i Katarzyna Wiecha-Kokot w bardzo skróconej formie przedstawiły zasady i podstawy działania spółdzielni uczniowskiej oraz zaprezentowały filmiki ilustrujące codzienne działania konkretnych spółdzielni uczniowskich w Polsce. Spotkanie przyczyniło się do wzrostu zainteresowania tą tematyką oraz zaangażowaniem nowych uczniów w prace przy powstającej spółdzielni uczniowskiej.

 

 

logocecop

 

logotyp Coopedia

cecopObraz nr 1

 

Agencja Rozwoju i Promocji

spoldzielczosc org www

Agencja Rozwoju i Promocji Spółdzielczości jest jednostką organizacyjną Związku Lustracyjnego Spółdzielni Pracy powołaną...

Więcej

Ośrodki SCSK

scsk.pl

Zapraszamy na stronę Spółdzielczych Centrów Szkoleniowo-Konferencyjnych

Zobacz